Publisert
26.September.2018
PostNord og Zalando inngår treårig logistikkavtale
Avtalen omfatter alle PostNords fire markeder i Norden, der PostNord er eneleverandør av logistikkløsninger til Zalando.
– Vi er svært glade over at Zalando har valgt å forlenge samarbeidet med oss. De tjenestene vi utfører for Zalando, er en del av PostNords kjernevirksomhet på logistikkmarkedet: levering av pakker til forbrukere i hele Norden. Den fornyede og utvidede avtalen er et bevis på vår evne til å vokse sammen med kundene og levere strategiske tjenester som oppfyller kundenes stadig skiftende behov, sier Håkan Ericsson, administrerende direktør og konsernsjef i PostNord.
Avtalen omfatter transport fra Zalandos lagre til PostNords terminaler og distribusjon fra terminalene til sluttkundene. En annen unik tjeneste som er utviklet spesifikt for Zalando og som nå testes i Stockholm, er gratis henting av returforsendelser innen en time på det leveringsstedet sluttbrukeren har valgt.
– Kundene er kjernen i vår virksomhet, og smidig levering og returer er en del av vårt løfte til dem. Helt siden vi ekspanderte til Norden, har PostNord vist seg å være en partner som Zalando kan stole på, noe som har økt brukervennligheten og dermed kundetilfredsheten. Det at dette vellykkede samarbeidet fortsetter, er svært positivt for oss og våre nordiske kunder, sier Kenneth Melchior, General Manager Northern Europe, Zalando SE.
Zalando har vært PostNord-kunde siden de i 2010 kom inn på det nordiske markedet. Den forlengede avtalen gjelder frem til 31. juli 2021.