Meny
Det tyske oppstartsselskapet KoRo oppskalerer sin e-handel ved hjelp av Descartes Foto: Descartes

Publisert
09.March.2021

Det tyske oppstartsselskapet KoRo oppskalerer sin e-handel ved hjelp av Descartes

Koronapandemien har ført til flere utfordringer for selskap. En av disse utfordringene er det økte trykket på e-handel. Et selskap som har tilpasset virksomheten sin, er det tyske oppstartsselskapet KoRo Handels GmbH, leverandør av kvalitetsmat direkte fra produsent til forbruker. Ved å implementere Descartes spesialtilpassede WMS for e-handel, har KoRo klart å forbedre og effektivisere sin e- handel betraktelig.

KoRo Handels GmbH er et tysk oppstartsselskap innen matvarelsektoren som tilbyr et bredt utvalg av kvalitetsmat direkte fra produsenten til sluttbrukeren. Nå velger selskapet Descartes WMS for e-handel, for å kunne håndtere kundenes økte etterspørsel på en mer effektiv måte.

– Effektene av covid-19-pandemien har ført til økt etterspørsel hos kundene våre. Løsningen vår kunne ikke håndtere den store økningen, noe som resulterte i forsinkede leveranser og en kundeserviceavdeling som flommet over av spørsmål og bestillinger. Vi var derfor i akutt behov for en ny løsning, og på bare 30 dager lyktes vi med å implementere Descartes WMS for e-handel. På den måten kan vi nå håndtere den økte etterspørselen og forbedre kundetilfredsheten. Nå sender vi cirka 30 000 pakker hver måned, og selv på de mest intensive dagene sendes pakkene av gårde samme dag, sier Biggy Le, prosessjef hos KoRo.

WMS som automatiserer hele e-handelsprosessen

Descartes WMS for e-handel, automatiserer hele e-handelsprosessen – fra innledende varemottak til levering og returhåndtering. Den raske implementeringen gjør det mulig for små og mellomstore forhandlere å skalere opp virksomheten og håndtere det økende behovet for e-handel.

– Vi er glade for at vår løsning hjelper KoRo med å forbedre kundeopplevelsen, redusere arbeidsbelastningen og øke antallet vellykkede leveranser. Våre e-handelsløsninger kan enkelt tilpasses kundenes unike og komplekse krav og integreres med et bredt utvalg av interne systemer, handlevogner og markedsplasser. Dette for at forhandlerne skal kunne skalere opp sin e-handelsvirksomhet på en lønnsom og smidig måte, sier Dirk Haschke, VP & General Manager E-commerce hos Descartes.