133 millioner til mer klimavennlige fergesamband

133 millioner til mer klimavennlige fergesamband

Enova støtter Hordaland fylkeskommune med 133,6 millioner kroner for å bygge landanlegg til null- og lavutslippsferger.

  • Miljø
Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

– Det er veldig positivt at Hordaland fylkeskommune nå går offensivt ut og krever klimavennlige løsninger i sine nye fergeanbud. Vi er glade for å kunne bidra til mer energieffektive fergesamband gjennom vår støtte til landanleggene, sier administerende direktør Nils Kristian Nakstad i Enova.

Gjennom kollektivselskapet Skyss lyser Hordaland fylkeskommune nå ut i alt ni fergesamband i Hordaland, med oppstart i 2018–2020. Enovas bidrag til prosjektet er å investere 133,6 millioner kroner i landanleggene. Støtten sikrer at Skyss kan stille strenge krav til energiforbruk og klimagassutslipp i anbudene. Dette vil føre til at det kommer helelektriske ferger eller plug-in-hybrid-ferger på de fleste strekningene.

Mer miljøvennlig fergedrift

– Bidraget fra Enova er en helt nødvendig forutsetning for å oppfylle de politiske målene om mer miljøvennlig fergedrift, sier direktør Oddmund Sylta i Skyss.

Fylkespolitikerne i Hordaland har vedtatt at fergedriften i neste generasjons kontrakter skal bli mer miljøvennlig. I det politiske vedtaket heter det at en miljømodell med lavutslipp skal legges til grunn, med nullutslipp der dette kan forsvares teknologisk og økonomisk. Landanleggene vil eies av fylkeskommunen, og driftes av rederiene.

Innovasjon til sjøs

– På veien mot lavutslippssamfunnet må transportsektoren bli tilnærmet utslippsfri. Da trenger vi kraftige og innovative tiltak også til sjøs. Ferger med delvis elektrisk eller helelektrisk drift vil bidra til betydelige utslippsreduksjoner i maritim sektor, understreker Nakstad i Enova.

Det finnes kun én helelektrisk bilferge i verden – Ampere i Sognefjorden – og i Norge er det kun én plug-in-hybrid-ferge. Satsingen i Hordaland baner vei for flere lav- og nullutslippsferger i inn- og utland, gjennom å prøve ut ny teknologi og gjøre disse konkurransedyktige over tid.

TUNGTRANSPORT/20. november 2018

Vekekvilen til tungbilsjåførar skal bli kontrollert

– Regjeringa jobbar for trafikktryggleik, sunne konkurransevilkår og gode arbeidsmiljø for yrkessjåførar. Vi ønsker til dømes ikkje at tungbilsjåførar bur i køyretøya sine over lengre periodar. Eg er derfor glad for at Statens vegvesen no har gjennomført eit forsøk med kontroll for å hindre at tungbilsjåførar tar vekekvilen i køyretøya, seier samferdselsminister Jon Georg Dale. Les hele saken

TRAFIKK/20. november 2018

Politiet får tilgang til vegvesenets registre

– Regjeringa er opptatt av å kjempe mot og førebygge kriminalitet, og vi ønsker å sikre politiet sitt behov for opplysningar. Difor foreslår regjeringa no at politiet får tilgang til opplysningar frå motorvogn-, førarkort og bilderegisteret til Statens vegvesen. Tilgang til informasjon til dømes frå desse registra kan vere avgjerande for eit effektivt politiarbeid, seier samferdselsminister Jon Georg Dale. Les hele saken

VEGTRANSPORT/19. november 2018

Noreg ønskjer klare reglar, betre arbeidsvilkår og tryggare vegtransport

– Det er viktig å fremme norske posisjonar i EU-systemet. Eg er oppteken av å bruke dei kanalane vi har til å påverke utviklinga av regelverket som gjeld vegtransport. I lag med dei andre landa i Road Alliance vil vi sikre ein meir rettferdig konkurranse, innføre betre køyre- og kvitetidsordningar og hindre sosial dumping, seier samferdselsminister Jon Georg Dale. Les hele saken

Til toppen