– Eureca er etablert for å møte kundebehov som vi erfarte ikke var dekket godt nok, forteller Havnås.
– Eureca er etablert for å møte kundebehov som vi erfarte ikke var dekket godt nok, forteller Havnås. (Foto: ASKO)

ASKO etablerer Eureca engros

Grossistselskapet Eureca markerte sin offisielle åpning den 17. november. Dette er en spennende nyskapning i HORECA-markedet, som satser sterkt på å tilby fleksible og raske leveranser.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

– Alle involverte har jobbet på spreng, og vi har fått på plass dataløsninger som vil gjøre oss i stand til å levere et godt produkt tilpasset kundenes behov, fremhevet Ida Juliane Havnås, daglig leder i Eureca AS.

Kundebehov

– Eureca er etablert for å møte kundebehov som vi erfarte ikke var dekket godt nok. Som grossistselskap skal Eureca være tilpasset kunder med behov for større fleksibilitet – bl.a. når det gjelder leveringstidspunkter og pakningsstørrelser. Målet var at alle prosessene skulle bygges opp veldig fleksibelt slik at vi kunne tilby løsninger etter kundens ønsker, forteller Havnås.

– Dette betyr blant annet at det er enkelt og ikke minst raskt å få det volumet du har behov for – når du trenger det. Det vil også kunne bidra til å forebygge svinn. For mange små og mellomstore kunder vil dette bety mye. 

Høyt tempo

– 9. januar i år ble det bestemt å opprette selskapet, 30. mars ble det registrert i Brønnøysund og 1. juni startet vi å ansette folk. Det har vært en hektisk oppstartsperiode, og nå kan vi konstatere at systemene fungerer akkurat slik de skal, sier Havnås. 

Åpne armer

Eureca startet som et logistikkprosjekt, og er nå gått over til å bli et markedsprosjekt.

– Vi er en motivert gjeng som synes det har vært fantastisk spennende å utvikle dette konseptet. Nå er vi klare for å ta imot kunder som trenger god oppfølgning, raske leveranser og en grossistforbindelse som evner å stille opp på kort varsel. Vi gleder oss til å få enda flere kunder i tiden som kommer, og håper mange vil teste ut hva vi er gode for, sier Ida Juliane Havnås.

TRANSPORT/16. februar 2018

Etterlyser bevisste forbrukere i transportbransjen: - Alt for mange ser kun på pris

- I dag er bevisstheten rundt kjøp av transporttjenester svært lav. Alt for mange har et ensidig fokus på pris, sier Knut Gravråk, rådgiver i Norges Lastebileier-Forbund (NLF). Les hele saken

LAGER/16. februar 2018

Produktpresentasjon av to verdenspremierer

13.–15. mars 2018 er det igjen duket for LogiMAT i Stuttgart – den 16. internasjonale fagmessen for intralogistikkløsninger og prosesstyring. Under mottoet "YOUR CONNECTION TO SUCCESS" presenterer Jungheinrich nyskapende og effektive løsninger for de besøkende. Les hele saken

Til toppen