Fra arrangementet i Gøteborg der laget fra Bærum kvalifiserte seg for verdensfinalen som går av stabelen i Brasil i sommer. Fra venstre: Terje Kårstad, Fredrik Staal, Kent Fogtmann Jespersen og Alexander Arnesen.
Fra arrangementet i Gøteborg der laget fra Bærum kvalifiserte seg for verdensfinalen som går av stabelen i Brasil i sommer. Fra venstre: Terje Kårstad, Fredrik Staal, Kent Fogtmann Jespersen og Alexander Arnesen. (Foto: Volvo)

Bærumslag til verdensfinalen i Brasil

Nylig kunne et lag fra Volvo Truck Center på Rud i Bærum feire at de vant semifinalen i VISTA-konkurransen som ble arrangert i Gøteborg mot 4 andre lag fra norske Volvo-forhandlere. Nå er forberedelsene i gang for å sloss for en topp-plassering under verdensfinalen som arrangeres i Brasil i sommer.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

Volvo International Service Training Awards (VISTA) - er verdens største servicemarkedskonkurranse - der mer enn 18 000 servicemedarbeidere fra Volvo Trucks og Volvo Buses globale forhandlernettverk deltar. Gjennom samarbeid og kompetanseutvikling, ønsker VISTA å tiltrekke seg og vedlikeholde dyktige servicemarkedsmedarbeidere, dette er en spennende form for etterutdanning og kompetanseheving. Totalt har 101 lag fra Norge deltatt i omfattende innledende runder.

I semifinalen fikk de utfordrende oppgaver på 6 ulike stasjoner, og de kjempet intenst i over 3 timer med både teoretiske og praktiske oppgaver. Dette teamet gjorde det også best i de innledende runder og var dermed en av favorittene foran semifinalen. På andre plass kom et team fra Volvo Truck Center på Furuset, det skilte kun 0,5 poeng opp til vinnerteamet.

De tre andre norske semifinalistene kom alle fra Wist Last & Buss AS, to team fra Trondheim og ett fra Molde.

Skal kjempe mot 39 lag fra hele verden

I verdensfinalen i Brasil skal laget kjempe for norsk seier mot 39 andre lag fra hele verden. Det vil bli en opplevelse helt uten om det vanlige for laget fra Bærum.

– VISTA har lang tradisjon i Norge, og vi ser hvilken verdi denne konkurransen har for kompetanseheving og lagånd. Denne gang hadde vi med over 100 team som innebar om lag 400 deltakere. Dette utgjør nær 60% av alle våre servicemarkedsmedarbeidere, kan Stein Grüner, ansvarlig for kompetanse i Volvo Norge, fortelle.

Det norske laget i aksjon med oppgaveløsning, fra venstre ser vi Terje Kårstad, Fredrik Staal, Alexander Arnesen og Kent Fogtman Jespersen fra Volvo Truck Center på Rud i Bærum. Foto: Ian Wallman

Han sier videre at høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere gjør det mulig for Volvo Trucks-verksteder å utføre feildiagnostisering og reparere lastebiler «rett første gang», i tide og til høye kvalitetsstandarder. Disse ferdighetene er nøkkelen til å hjelpe kundene med å oppnå maksimal driftstid og lønnsomhet for sine lastebiler.

Selv om VISTA er en konkurranse, er hovedmålet å oppmuntre til samarbeid, bygge lagånd og stolthet, samt oppmuntre til egen kompetanseutvikling. VISTA er et viktig hjelpemiddel for servicemarkedspersonell til å øke sin kunnskap og forbedre kvaliteten på sitt arbeid, noe som vil føre til bedre kundeservice og økt kundetilfredshet.

Til toppen