Den største Litiumionkontrakten noensinne

Den største Litiumionkontrakten noensinne

Jungheinrich har mottatt en stor ordre på mer enn 1000 litiumiontrucker. Dette er den største ordren på verdensbasis som noensinne har blitt registrert for trucker med litiumionbatterier.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

Jungheinrich er det den største truckbestillingen i firmaets nesten 65-årige historie. Den internasjonale storkunden, som ønsker å være anonym, vil forsyne lagre og transportsentre i Storbritannia, Frankrike, Italia og Tyskland. Mer enn 700 av de bestilte truckene er store plukktrucker for bruk i smalgangslagre.

En milepæl

Dette oppdraget er en milepæl og understreker at Jungheinrich behersker litiumionteknologien som ingen andre. Jungheinrich er den eneste produsenten av gaffeltrucker som også produserer egne litiumionbatterier. Sammenlignet med standard blybatterier fører bruken av disse batteriene til en betydelig effektøkning. Batteriene er "intelligente" og kommuniserer med truck og lader. Resultatet er maksimal energisparing.

Tredoblet salget

Batteriproduksjonen foregår i Norderstedt. De tre siste årene har Jungheinrich tredoblet salget av litiumionbatterier årlig. På grunn av stadig voksende global etterspørsel planlegger konsernet å øke produksjonskapasiteten ytterligere. For tiden er det ingen andre intralogistikkfirmaeer som har flere litiumiontrucker i drift enn Jungheinrich. Jungheinrich er ledende på teknologien og setter globale standarder. Bare Jungheinrich tilbyr et komplett system fra lader via batteri til truck. Litiumionteknologi er den nye standarden på gaffeltrucker. Gjennom høy effekt fra litiumionbatteriene blir det mulig å "elektrifisere" satsningsområder hvor det til nå kun har vært brukt forbrenningsmotorer.

Avgir ikke gasser eller syre

Foruten høy ytelse er rask ladetid, vedlikeholdsfrihet og svært lang levetid blant fordelene til litiumionteknologien. Kort og rask pauselading gjør at kontinuerlig drift er oppnåelig for truckflåten. Tidkrevende batteribytte er overflødig, det samme med ekstrabatteri og bytteutstyr. Egne laderom med dyrt avtrekksanlegg er heller ikke nødvendig, fordi det verken avgis gasser eller syre.

KOLLEKTIVTRANSPORT/21. september 2018

Nytt system for sanntidsinformasjon til kollektivnettet i Trøndelag

FARA har signert en kontrakt med AtB om å levere et nytt system for sanntidsinformasjon til kollektivnettet i Trøndelag. Avtalen gjelder i første omgang transportmidler, holdeplasser og stasjoner i Stor-Trondheim, med opsjon på videre utvidelse til resten av fylket, inkludert hurtigbåt og ferge. Les hele saken

HYDROGENTOG/19. september 2018

Verdenspremiere: Alstoms hydrogentog settes inn i passasjertrafikk

Det var en verdenspremiere som ble feiret av Alstom, en av Europas største jernbaneprodusenter, ministeren for økonomi og transport i Niedersachsen, forbundsministeriet for transport og transportmyndighetene i Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG) og Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser (EVB) i Bremervörde søndag 16. september. Les hele saken

Til toppen