DHL Express gjør det igjen

DHL Express gjør det igjen

For femte år på rad har DHL Express vunnet kundeserviceprisen “Best i test”. Prisen ble delt ut på Oslo Plaza tirsdag 25.april.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

- Vi er utrolig stolte over å nok en gang motta prisen. Dette er en utmerkelse som er veldig viktig for oss. Vi jobber hardt hver eneste dag for å gi våre kunder den aller beste servicen og en god opplevelse hver gang de er i kontakt med oss, sier Nina Bjørlo, Head of Customer Service i DHL Express Norge.

Vant kategorien "Pakketransport"

Til sammen 132 virksomheter konkurrerte i 16 ulike bransjekategorier. Vinnerne ble kåret på skandinavias største kundeservicekonferanse, Call Center-dagene.

Analyseselskapet SeeYou AS er ansvarlige for samtaler, vurdering og poengsetting i forkant av utdelingen. Selskapene blir kontaktet av observatører som utgir seg for å være kunder. Vurderingskriteriene inkluderer ventetid, mersalg, kompetanse vist av kundebehandlere og dialogen som helhet. Den aktøren som får høyest totalscore vinner.

Vurderingen av selskapene skjer gjennom en rekke telefonsamtaler til mange av de største kundesentrene i Norge. DHL Express ble testet i, og vant kategorien "Pakketransport".

- Vi har en fantastisk gjeng med flotte serviceinnstilte medarbeidere og vi jobber alltid for å bli enda litt bedre. Dette bekrefter nok en gang at vår strategi (FOCUS) med systematisk å bygge en "Insanely Customer Centric Culture" gir resultater. At vår kundeserviceavdeling tar hjem prisen 5 år på rad er imponerende og noe som hele bedriften er stolte av, sier Terje Aarbog, Adm.Dir. i DHL Express Norge.

- Fokus på høy kvalitet gir resultater - dette er beviset og belønningen, avslutter Bjørlo.

SAMFERDSEL/15. mai 2019

El-ferger bedre enn bro og tunnel?

– Det er grunn til å reise spørsmålet om hvorvidt el-ferger kan være et bedre alternativ enn kostbare broer og tunneler i tiden som kommer. Se bare på den såkalte «fergefri» kystvegen fra Stavanger til Trondheim. Det kan kanskje finnes bedre alternativer. Les hele saken

LOGISTIKK/14. mai 2019

Oslo City Hub er åpnet

Logistikkleverandøren DB Schenker åpnet 8. mai sitt første distribusjonssenter for utslippsfri distribusjon i Oslo, den nye Oslo City Hub. Den sentralt beliggende nye terminalen vil redusere CO2-utslippene av by distribusjon med 80% ved hjelp av elektriske biler og e-sykler. Oslo City Hub er en del av Electric City, Oslo by sin feltaktivitetssatsing knyttet til byens status som Europas Miljøhovedstad 2019. Les hele saken

KJØRETØY/13. mai 2019

Populær modell blir igjen tilgjengelig i Norge

Volvo lanserer nå det ekstra store Globetrotter XXL førerhuset som første gang ble tatt frem for Australia i 2008. Dette ble tilgjengelig på Volvo FH i 2009 og det ble totalt levert 159 FH med XXL – førerhus i FH Classic-serien i Norge den gangen. Nå lanseres dagens Volvo FH-modell med det spesielle førerhuset. Les hele saken

Til toppen