DHL Express gjør det igjen

DHL Express gjør det igjen

For femte år på rad har DHL Express vunnet kundeserviceprisen “Best i test”. Prisen ble delt ut på Oslo Plaza tirsdag 25.april.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

- Vi er utrolig stolte over å nok en gang motta prisen. Dette er en utmerkelse som er veldig viktig for oss. Vi jobber hardt hver eneste dag for å gi våre kunder den aller beste servicen og en god opplevelse hver gang de er i kontakt med oss, sier Nina Bjørlo, Head of Customer Service i DHL Express Norge.

Vant kategorien "Pakketransport"

Til sammen 132 virksomheter konkurrerte i 16 ulike bransjekategorier. Vinnerne ble kåret på skandinavias største kundeservicekonferanse, Call Center-dagene.

Analyseselskapet SeeYou AS er ansvarlige for samtaler, vurdering og poengsetting i forkant av utdelingen. Selskapene blir kontaktet av observatører som utgir seg for å være kunder. Vurderingskriteriene inkluderer ventetid, mersalg, kompetanse vist av kundebehandlere og dialogen som helhet. Den aktøren som får høyest totalscore vinner.

Vurderingen av selskapene skjer gjennom en rekke telefonsamtaler til mange av de største kundesentrene i Norge. DHL Express ble testet i, og vant kategorien "Pakketransport".

- Vi har en fantastisk gjeng med flotte serviceinnstilte medarbeidere og vi jobber alltid for å bli enda litt bedre. Dette bekrefter nok en gang at vår strategi (FOCUS) med systematisk å bygge en "Insanely Customer Centric Culture" gir resultater. At vår kundeserviceavdeling tar hjem prisen 5 år på rad er imponerende og noe som hele bedriften er stolte av, sier Terje Aarbog, Adm.Dir. i DHL Express Norge.

- Fokus på høy kvalitet gir resultater - dette er beviset og belønningen, avslutter Bjørlo.

SOFTWARE/13. juli 2018

Bruker teknologi for å effektivisere flyplassdriften

Etter at Widerøe Ground Handling inngikk avtalen om å overta store deler av bakkevirksomheten til SAS, trengte de et felles støttesystem for å håndtere driften på best mulig måte. Med bistand fra Lexit Group har de kommet frem til en optimal løsning. Les hele saken

ALKOLÅS/11. juli 2018

EU ønsker å innføre 11 sikkerhetssystemer

EU ønsker å innføre 11 sikkerhetssystemer inkludert monteringsanvisning om bruk av alkolås på nye biler innen 2021. Målet er å bidra til å halvere antall dødsulykker i trafikken. Det er bladet Autocar som nylig setter fokus på EUs sikkerhetsliste som består av alkolås, automatisk nødbrems, trøtthetsvarsler, svart boks, automatisk nødblink, intelligent fartsholder, fil-assistent, bedre fotgjengerbeskyttelse, ryggekamera og sensorer, bedre passasjerbeskyttelse og forbedrede sikkerhetsbelter. Les hele saken

KOLLEKTIVTRANSPORT/10. juli 2018

Regjeringen følger opp Nasjonal transportplan med ny handlingsplan for kollektivtransport

– Bedre kollektivløsninger vil gi folk flest bedre mobilitet og større fleksibilitet i hverdagen. I byene kan bedre kollektivløsninger bidra til å gjøre privatbilen overflødig for mange. Derfor har vi prioritert kollektivtransporten høyt i Nasjonal transportplan, og derved kan en rekke byer øke sin lokale satsing på kollektivtrafikk kraftig. Les hele saken

Til toppen