Dropper fotball - satser på sin egen nullvisjon

Dropper fotball - satser på sin egen nullvisjon

Etter 21 år som offisiell sponsor til de største fotballmesterskapene i verden bytter nå den tyske dekkgiganten Continental strategi. I stedet for fotball skal man markedsføre sin egen nullvisjon med mål om null ulykker og null drepte i trafikken.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

I 21 år har Continental vært offisiell sponsor for de største fotballmesterskapene i verden som VM, EM og Champions Leauge. Satsingen på fotball har vært vellykket for å øke synligheten til Continental over hele verden.

Ny markedsstrategi

- Vi er fornøyd med den langsiktige positive effekten av vår satsing på fotball. Vi satset på fotball, mens de fleste av våre konkurrenter satset på motorsport. Vi har nå økt vår merkeskjennskap i våre viktigste markeder i Europa. Etter at UEFA EURO 2016 var ferdig innså vi at vi hadde oppnådd de kommunikasjonsmålene vi hadde i forbindelse med fotballsatsingen, og vi var klare til å ta det neste logiske steget for vår merkevare i Europa, sier Nikolai Setzer, styremedlem i Continental AG, som nå er verdens fjerde største dekkprodusent med en omsetning på mer enn 10 milliarder euro årlig.

Continentals nye markedsstrategi er basert på deres mangeårige fokus med å levere den korteste bremselengden, men nå lanseres også begrepet Vision Zero for fullt. Continentals nullvisjon går ut på at man i fremtiden skal ha null ulykker, null skadde og null drepte i trafikken.

Continental mener dette er mulig takket være gode dekk i kombinasjon med moderne assistansesystemer som Continental også er en stor leverandør av til bilindustrien. Automotive-avdelingen til Continental har i en årrekke levert assistansesystemer som stabilitetskontroll, blokkeringsfrie bremser og annen livreddende teknologi til bilprodusenter verden over, og Continental er også langt fremme i utviklingen av selvkjørende biler.

Vil forsterke posisjonen i fremtiden

Mottoet for den nye markedsføringskampanjen er "Mobilitet forsterket av tysk teknologi".

- Vi er overbevist om at dette er den rette markedsførings- og kommunikasjonsstrategien for Continental, fordi ingen av de andre dekkprodusentene leverer teknologiløsninger til bilindustrien slik som oss. Det er derfor merkevaren Continental i dag er ensbetydende med maksimal sikkerhet på veien, og vi ønsker å ytterliggere forsterke denne posisjonen i fremtiden, sier teamleder marketing hos Continental Dekk Norge AS, Hege Eike Lie.

Den nye kampanjen vil synes over hele Europa i en rekke kanaler, og i Norge samarbeider Continental med reklamebyrået Salt Concepts, mediebyrået IUM og kommunikasjonsbyrået Ribalta.

AUTONOM SKIPSFART/22. februar 2019

40.000 billass spares med Yara Birkeland

– Dette er et svært spennende prosjekt. Ikke fordi det har hatt spesielt store tekniske utfordringer, men fordi det representerer en sterk miljøsatsing og er en spydspiss på sitt felt. Her har vi fått være med på å være helt i front i utviklingen, og det setter vi pris på. Les hele saken

VONGTOG/21. februar 2019

– Skjerp kravene og få farlige vogntog bort fra veiene

Et stort flertall nordmenn mener kravene til vogntog bør skjerpes, viser en ny NAF-undersøkelse. I tillegg bør transportfirmaer og de som kjøper transporttjenester holdes medansvarlig for sikkerheten. – Vi kan ikke leve med utryggheten folk opplever med farlige vogntog, sier Camilla Ryste, kommunikasjonssjef i NAF. Les hele saken

Til toppen