Ford lanserer utvidet Transit-serie

Ford lanserer utvidet Transit-serie

På nyttekjøretøyutstillingen i Hannover viste Ford en ny og utvidet Transit-serie som gir europeiske nyttekjøretøykunder over 450 modeller å velge mellom.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

Transit-programmet som er tilgjengelig fra Transit Sentre og Ford-forhandlere over hele Europa omfatter nå chassis med dobbelt førerhus og ekstra lang “Super Jumbo”, varebiler med dobbelt førerhus, Kombi og Kombi varebiler.

De nye Transit-variantene markerer avslutningen på en 24-måneders-periode med fornyelse og utvidelse av Fords europeiske Transit-serie og presenterer dermed Europas nyeste nyttekjøretøyprogram.

Fords stand på Hannover-utstillingen viser hele programmet fra 2-tonns flaggskipet i Transit-serien sammen med  1-tonns Transit Custom, den mindre Transit Connect varebil med nyttelast opp til 1000 kg og den lille Transit Courier varebilen for mindre virksomheter og varelevering i byområder.

Fornyelsesprogrammet har gjort det mulig for Ford å bli Europas hurtigst voksende nyttekjøretøymerke, med et salg på over 137.000 nyttekjøretøyer fra januar til august 2014, en vekst på 12,7% i forhold til samme periode i 2013. I samme periode ble salget av Transit Custom mer enn fordoblet mens salget av Transit Connect økte med 59 % og Fords andel av nyttekjøretøymarkedet vokste til 10,8, som er den høyeste andelen siden 1997*.

For Norge viser salgsstatistikken fra OFV at salgsveksten av nyttekjøretøy har så langt i år vært på formidable 48,8% sammenlignet med samme periode i fjor og at Ford nå har en markedsandel på 13,5% på nyttekjøretøy. Fordeler vi dette ned på modellnivå har Ford Connect hatt en økning på 101,8%, Transit Custom på 27,5% og Ford Ranger på 66,8% så langt i år sammenlignet med samme periode i 2013. 2-tonns Transit og Transit Courier er lansert i 2014, og viser en solid ordreinngang sier en entusiastisk salgssjef for nyttekjøretøy hos Ford Motor Norge, Johnny Løvli.

Ford har også lanserte serviceprogrammet Transit 24 i sitt nettverk av 750 Transit Sentre i Europa. Transit 24 etablerer nye servicestandarder som gjør det mulig for nyttekjøretøyeiere å redusere tiden på verksted og dermed minimalisere driftskostnadene. Egen Transit Sentre er  under etablering og Transit 24 implementeres også i Norge.

- Ford har i dag det mest avanserte nyttekjøretøyprogrammet i Europa, som gir et bredt utvalg innen de lette og mellomtunge nyttekjøretøyklassene, sier Barb Samardzich, operativ leder for Ford Europa.

- Vi har skapt en helt ny Transit-familie med enestående egenskaper og lave driftskostnader - og vår salgsvekst viser at vi gir kundene våre nøyaktig det de ønsker.

SOFTWARE/13. juli 2018

Bruker teknologi for å effektivisere flyplassdriften

Etter at Widerøe Ground Handling inngikk avtalen om å overta store deler av bakkevirksomheten til SAS, trengte de et felles støttesystem for å håndtere driften på best mulig måte. Med bistand fra Lexit Group har de kommet frem til en optimal løsning. Les hele saken

ALKOLÅS/11. juli 2018

EU ønsker å innføre 11 sikkerhetssystemer

EU ønsker å innføre 11 sikkerhetssystemer inkludert monteringsanvisning om bruk av alkolås på nye biler innen 2021. Målet er å bidra til å halvere antall dødsulykker i trafikken. Det er bladet Autocar som nylig setter fokus på EUs sikkerhetsliste som består av alkolås, automatisk nødbrems, trøtthetsvarsler, svart boks, automatisk nødblink, intelligent fartsholder, fil-assistent, bedre fotgjengerbeskyttelse, ryggekamera og sensorer, bedre passasjerbeskyttelse og forbedrede sikkerhetsbelter. Les hele saken

KOLLEKTIVTRANSPORT/10. juli 2018

Regjeringen følger opp Nasjonal transportplan med ny handlingsplan for kollektivtransport

– Bedre kollektivløsninger vil gi folk flest bedre mobilitet og større fleksibilitet i hverdagen. I byene kan bedre kollektivløsninger bidra til å gjøre privatbilen overflødig for mange. Derfor har vi prioritert kollektivtransporten høyt i Nasjonal transportplan, og derved kan en rekke byer øke sin lokale satsing på kollektivtrafikk kraftig. Les hele saken

Til toppen