Godt bærekraftsarbeid bidrar til andreplass i ny omdømmemåling
(Foto: TINE)

Godt bærekraftsarbeid bidrar til andreplass i ny omdømmemåling

I en fersk omdømmemåling fra kommer TINE på andreplass, bare slått av Coop Norge. Totalscoren på 82 er det høyeste TINE har oppnådd.

  • Miljø
Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

Resultatet i undersøkelsen bygger på intervju med nærmere 1000 personer og måler de 95 største selskapene i Norge.

Best likt blant unge og gamle

Til sammen 82 prosent av de spurte svarer at de har et ganske godt eller meget godt inntrykk av TINE. Tilsvarende tall for Coop Norge er 84 prosent, mens Vinmonopolet kommer på tredjeplass blant næringsmiddelaktørene med 79 prosent. Kvinner liker oss bedre enn menn. Unge under 25 år og 60+ er aldersgruppene vi scorer høyest blant, mens blant landsdelene kommer Nord-Norge på topp.

TINE har størst framgang på miljøbevissthet, der de ligger hele 17 prosentpoeng foran neste bedrift i gruppen næringsmidler/dagligvare. TINE gjør det relativt sett dårligst på økonomi og lønnsomhet.

Ser resultatet av målbevisst arbeid 

På området samfunnsansvar og moral har TINE i perioden 2011 til 2018 aldri hatt en høyere score.

– Det siste året har både Kukraft, fornybar energi på meierier og transport vært tiltak med høy prioritet ute i virksomhetsområdene og bred kommunikasjon rundt. Dette er eksempler som gjør bærekraft til en integrert og kommersiell viktig del av virksomheten. Jeg vil takke hele TINE som har bidratt til dette resultatet og jeg vil takke forbrukerne for den tilliten de viser oss, sier konsernsjef Hanne Refsholt.

Hun legger til at det er ekstra hyggelig å legge merke til at TINE har en betydelig framgang både på miljøbevissthet og samfunnsansvar.

– Dette er områder vi i flere år har jobbet målrettet med, både å gjennomføre tiltak og fortelle hva vi gjør innenfor miljø og bærekraft. Vi har fortsatt mye vi kan ta tak i, og det er mange som puster oss i nakken. Det gledelige resultatet i 2018 er en skikkelig inspirasjon til fortsatt iherdig innsats, avslutter Refsholt.

KOLLEKTIVTRANSPORT/19. mars 2019

Byvekstavtale for Trondheimsområdet klar

15.mars ble utkastet til byvekstavtale for Trondheimsområdet undertegnet. Målet med avtalen er at vekst i persontrafikken skal skje med kollektivtrafikk, sykkel eller gange. -Det har vært et stort fokus på jernbanens rolle og muligheter i dette arbeidet, sier leder for regional samhandling i Midt- og Nord-Norge, Anne Skolmli. Les hele saken

LOGISTIKK/18. mars 2019

Utnevnt til ny administrerende direktør DHL Express Europe

DHL Express har utnevnt Alberto Nobis som ny administrerende direktør for Europa. Nobis var Global CFO for DHL Express fra 2009 til 2012, før han flyttet tilbake til sitt hjemland Italia i 2013. Som administrerende direktør for DHL Express Italia bidro Alberto Nobis til å drive divisjonens vekst i det italienske markedet. Fra 1. januar 2019 har han tatt over ansvaret for Express Europe etter John Pearson, som ble Global CEO for DHL Express. Les hele saken

Til toppen