Importør av Ausa teleskop- og terrenggående trucker

Importør av Ausa teleskop- og terrenggående trucker

Med virkning fra høsten 2017 ble Toyota Material Handling Norway importør av AUSA trucker til det norske markedet. Avtalen gjelder for import og salg/utleie av Ausa's range av teleskoptrucker samt terrenggående trucker, og vil være et naturlig supplement til Toyota Material Handlings allerede brede utvalg av maskiner til det norske markedet.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

Ausa produseres i Manresa ved Barcelona, og har et bredt produktspekter basert på kjernekompetanse innen sitt felt. Selskapet er grunnlagt i 1956 og er i dag representert på markeder i over 90 land fordelt på 5 kontinent og har totalt over 450 importører/distributører verden over. Ausa har et sterkt fokus på å være innovativ, konkurransedyktig på produkter/service, samt å ha alltid ha høy kundetilfredshet. Dette er områder som også står sterkt i Toyota Material Handling, og bidrar til å skape et godt og fruktbart samarbeid med Ausa.

- Å ha fokus på de samme områdene og liknende verdier er viktig for å etablere et godt samarbeid, forteller Administrerende Direktør i Toyota Material Handling, Lars Kleveland.

Løftekapasitet fra 1250 kg til 2,3 tonn

Kleveland er svært glad for å ha signert en langsiktig importør-avtale med Ausa som vil bidra til å styrke Toyotas brede produkttilbud til markedet ytterligere.

- Med vår store og landsdekkende serviceorganisasjon kan kundene føle seg trygge på at de kan få service fra opplærte og rutinerte teknikere på Ausa-maskiner lik linje med våre egne driftssikre Toyota-trucker. Dele-levering vil bli ivaretatt på en rask og effektiv måte også for Ausa produktene, fullfører Kleveland.

Teleskoptruckene Toyota blir forhandler av har løftekapasitet fra 1250 kg til 2,3 tonn og har løftehøyder helt opp til 5 meter. Store hjul med permanent 4-hjulstrekk og hydrostatisk fremdrift, samt dieselmotor fra Kubota gjør dette til maskiner med vide bruksområder og høy kvalitet. Terrengtruckene leveres i 7 modeller med løftekapasitet fra 1,2 til 5 tonn, store hjul, 2- eller 4-hjulstrekk, hydrostatisk fremdrift og med Kubota/Deutz motorer, noen skikkelige kraftplugger som takler krevende underlag og tøffe forhold.

ELEKTRISK/19. november 2018

22 statlige millioner til batterifartøy som skal operere i Oslofjorden

Det prisvinnende fartøyet Future of the Fjords får et søsterskip: Med 22 millioner fra Enova kan rederiet The Fjords neste år seile utslippsfritt med nok et hel-elektrisk turistfartøy. Denne gangen i Oslos nærområde. Les hele saken

VEGTRANSPORT/19. november 2018

Noreg ønskjer klare reglar, betre arbeidsvilkår og tryggare vegtransport

– Det er viktig å fremme norske posisjonar i EU-systemet. Eg er oppteken av å bruke dei kanalane vi har til å påverke utviklinga av regelverket som gjeld vegtransport. I lag med dei andre landa i Road Alliance vil vi sikre ein meir rettferdig konkurranse, innføre betre køyre- og kvitetidsordningar og hindre sosial dumping, seier samferdselsminister Jon Georg Dale. Les hele saken

Til toppen