Importør av Ausa teleskop- og terrenggående trucker

Importør av Ausa teleskop- og terrenggående trucker

Med virkning fra høsten 2017 ble Toyota Material Handling Norway importør av AUSA trucker til det norske markedet. Avtalen gjelder for import og salg/utleie av Ausa's range av teleskoptrucker samt terrenggående trucker, og vil være et naturlig supplement til Toyota Material Handlings allerede brede utvalg av maskiner til det norske markedet.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

Ausa produseres i Manresa ved Barcelona, og har et bredt produktspekter basert på kjernekompetanse innen sitt felt. Selskapet er grunnlagt i 1956 og er i dag representert på markeder i over 90 land fordelt på 5 kontinent og har totalt over 450 importører/distributører verden over. Ausa har et sterkt fokus på å være innovativ, konkurransedyktig på produkter/service, samt å ha alltid ha høy kundetilfredshet. Dette er områder som også står sterkt i Toyota Material Handling, og bidrar til å skape et godt og fruktbart samarbeid med Ausa.

- Å ha fokus på de samme områdene og liknende verdier er viktig for å etablere et godt samarbeid, forteller Administrerende Direktør i Toyota Material Handling, Lars Kleveland.

Løftekapasitet fra 1250 kg til 2,3 tonn

Kleveland er svært glad for å ha signert en langsiktig importør-avtale med Ausa som vil bidra til å styrke Toyotas brede produkttilbud til markedet ytterligere.

- Med vår store og landsdekkende serviceorganisasjon kan kundene føle seg trygge på at de kan få service fra opplærte og rutinerte teknikere på Ausa-maskiner lik linje med våre egne driftssikre Toyota-trucker. Dele-levering vil bli ivaretatt på en rask og effektiv måte også for Ausa produktene, fullfører Kleveland.

Teleskoptruckene Toyota blir forhandler av har løftekapasitet fra 1250 kg til 2,3 tonn og har løftehøyder helt opp til 5 meter. Store hjul med permanent 4-hjulstrekk og hydrostatisk fremdrift, samt dieselmotor fra Kubota gjør dette til maskiner med vide bruksområder og høy kvalitet. Terrengtruckene leveres i 7 modeller med løftekapasitet fra 1,2 til 5 tonn, store hjul, 2- eller 4-hjulstrekk, hydrostatisk fremdrift og med Kubota/Deutz motorer, noen skikkelige kraftplugger som takler krevende underlag og tøffe forhold.

SAMFERDSEL/15. mai 2019

El-ferger bedre enn bro og tunnel?

– Det er grunn til å reise spørsmålet om hvorvidt el-ferger kan være et bedre alternativ enn kostbare broer og tunneler i tiden som kommer. Se bare på den såkalte «fergefri» kystvegen fra Stavanger til Trondheim. Det kan kanskje finnes bedre alternativer. Les hele saken

LOGISTIKK/14. mai 2019

Oslo City Hub er åpnet

Logistikkleverandøren DB Schenker åpnet 8. mai sitt første distribusjonssenter for utslippsfri distribusjon i Oslo, den nye Oslo City Hub. Den sentralt beliggende nye terminalen vil redusere CO2-utslippene av by distribusjon med 80% ved hjelp av elektriske biler og e-sykler. Oslo City Hub er en del av Electric City, Oslo by sin feltaktivitetssatsing knyttet til byens status som Europas Miljøhovedstad 2019. Les hele saken

KJØRETØY/13. mai 2019

Populær modell blir igjen tilgjengelig i Norge

Volvo lanserer nå det ekstra store Globetrotter XXL førerhuset som første gang ble tatt frem for Australia i 2008. Dette ble tilgjengelig på Volvo FH i 2009 og det ble totalt levert 159 FH med XXL – førerhus i FH Classic-serien i Norge den gangen. Nå lanseres dagens Volvo FH-modell med det spesielle førerhuset. Les hele saken

Til toppen