Ingen økning i lufthavnavgiftene

Ingen økning i lufthavnavgiftene

- Lufthavnsavgiftene skal ikke øke i 2016. Effektiviseringsprogrammet i Avinor gir resultater, og flyreisende nyter godt av det, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

- Et effektivt og trygt flytilbud er en sentral del av landets infrastruktur og er viktig for næringslivet og innbyggerne. Da må vi sikre at avgiftsnivået holdes på et moderat nivå. Regjeringen vil videreføre avgiftsnivået fra 2015 i 2016, noe som gir en nedgang i avgiftssatsene når man tar hensyn til forventet prisstigning, sier samferdselsministeren.

Hva er luftfartsavgifter og hva brukes de til?

Lufthavnsavgift er en avgift flyselskapene betaler til Avinor for å få benytte lufthavnen, som for eksempel passasjeravgift og startavgift. Lufthavnavgiftene bidrar til å finansiere drift og investeringer på Avinors 46 lufthavner.

[img id="1"]

Hvordan fastsettes lufthavnsavgiftene?

Samferdselsdepartementet fastsetter de overordnede rammene for Avinors inntekter for både start- og passasjeravgiften for det kommende året. På grunnlag av de fastsatte rammene, sender Avinor sitt forslag for avgiftssatser til Luftfartstilsynet, som fastsetter de endelige satsene.

Departementets rammevedtak er basert på analyser av Avinors inntekter og kostnader. Avgiftsinntektene skal dekke differensen mellom Avinors kostnader ved drift og investeringer i flyplassnettet, og selskapets kommersielle inntekter. De kommersielle inntektene er anslått på grunnlag av trafikkprognoser som tilsier noe lavere vekst i 2016 enn i de foregående årene.

Nye rutiner for å fastsette avgifter

Fra og med 2015 er det nye rutinger for å fastsette avgifter. Dette fordi Norge har implementert et EU-direktiv om lufthavnavgifter, med virkning fra i år.

Les mer om lufthavnsavgifter i vedtaket.

TUNGTRANSPORT/20. november 2018

Vekekvilen til tungbilsjåførar skal bli kontrollert

– Regjeringa jobbar for trafikktryggleik, sunne konkurransevilkår og gode arbeidsmiljø for yrkessjåførar. Vi ønsker til dømes ikkje at tungbilsjåførar bur i køyretøya sine over lengre periodar. Eg er derfor glad for at Statens vegvesen no har gjennomført eit forsøk med kontroll for å hindre at tungbilsjåførar tar vekekvilen i køyretøya, seier samferdselsminister Jon Georg Dale. Les hele saken

TRAFIKK/20. november 2018

Politiet får tilgang til vegvesenets registre

– Regjeringa er opptatt av å kjempe mot og førebygge kriminalitet, og vi ønsker å sikre politiet sitt behov for opplysningar. Difor foreslår regjeringa no at politiet får tilgang til opplysningar frå motorvogn-, førarkort og bilderegisteret til Statens vegvesen. Tilgang til informasjon til dømes frå desse registra kan vere avgjerande for eit effektivt politiarbeid, seier samferdselsminister Jon Georg Dale. Les hele saken

VEGTRANSPORT/19. november 2018

Noreg ønskjer klare reglar, betre arbeidsvilkår og tryggare vegtransport

– Det er viktig å fremme norske posisjonar i EU-systemet. Eg er oppteken av å bruke dei kanalane vi har til å påverke utviklinga av regelverket som gjeld vegtransport. I lag med dei andre landa i Road Alliance vil vi sikre ein meir rettferdig konkurranse, innføre betre køyre- og kvitetidsordningar og hindre sosial dumping, seier samferdselsminister Jon Georg Dale. Les hele saken

Til toppen