JDA med bransjens første plattform for logistikkledelse
(Illustrasjon: JDA Software)

JDA med bransjens første plattform for logistikkledelse

Den åpne Supply Chaim Management-plattformen bedrer kunder og partneres mulighet for å bygge applikasjoner på toppen av JDAs fleksible ende-til-ende plattform.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

JDA Software Inc.  har kunngjort sitt neste steg mot sin visjon ved å åpne sin ende-til-ende forsyningskjedeportefølje opp som utviklingsplattform. Som et ledd i Autonomous Supply Chain ™-visjonen vil for første gang kunder, samt applikasjonsutviklere og teknologipartnere få mulighet til å bygge banebrytende applikasjoner med utgangspunkt i JDAs AI-drevne Supply Chain Management-plattform.

Drar nytte av prisvinnende AI fra Blue Yonder

JDAs SCM-plattform utnytter sensor- og strømmedata (både internt og eksternt), samt ledende kunstig intelligens (AI) / maskinlæring (ML) fra Blue Yonder, på en åpen plattform. Dette vil i stor grad gjøre kundenes beslutninger bedre og koble sammen store og komplekse forsyningskjeder. Med JDAs SCM-plattform kan kunder utnytte den prisbelønte SaaS-løsningen JDA Luminate® Control Tower. Det gjør det mulig for virksomheter å se, tolke og handle på sanntidsinformasjon fra hele det digitale økosystemet. Det er også mulig å forebygge, ved å utnytte kunstig intelligens for å følge med på uventede hendelser på tvers av den utvidede forsyningskjeden, og iverksette korrigerende tiltak med bruk av maskinlæring.

Med en intelligent og effektiv API-ledet arkitektur, fra MuleSoft, kan kundene løse sine mest komplekse utfordringer fra planlegging til gjennomføring. Samtidig kan de enklere utnytte kraften til AI/ML og optimalisering. JDAs SCM-plattform og økosystem setter en ny standard. Den bruker Microsoft Azure, som gir den skalerbarheten, modenheten, AI/ML-teknologi og sikkerhet som trengs for å tilfredsstille kravene til de største selskapene i verden.

– Vi er i ferd med å endre hele fundamentet for logistikkledelse med vår Supply Chain Management-plattform. Vi hjelper våre kunder til å kapitalisere på ny teknologi, som kunstig intelligens og maskinlæring. Nok en gang markerer dette JDAs tydelige posisjon som innovativ teknologileder innen logistikkledelse, sier Johan Reventberg, president i JDA Software, EMEA.

Et optimalt SCM-økosystem

JDAs SCM-plattform gjør det mulig for kunder å koble kjernevirksomheten med SaaS-baserte applikasjoner, og dermed forene planlegging-, utførelse- og distribusjonsfunksjoner fra begynnelse til slutt. Med Microsoft Azure tilbyr plattformen en skalerbar, robust og pålitelig tjeneste, som støtter inngående data, utnyttelse, validering og deling av forsyningskjedens digitale informasjon.

Johan Reventberg, president i JDA Software, EMEA. Foto: Håkan Målbäck

Plattformen får også big data og SNEW-informasjon (Social, News, Events and Weather), samt interne- og eksterne data fra applikasjoner, utviklings- og teknologipartnere, som dunnhumby, FourKites og Zebra Technologies. Ved å forene kundens digitale forsyningskjede, kan kundene utnytte, forbedre, supplere, hente ut og analysere store datasett. Det bidrar til å få innsikt i hele forsyningskjede-nettverket, som igjen kan føre til smartere og bedre beslutninger basert på kunstig intelligens og maskinlæring.

Intelligens drevet av JDA Luminate AI- / ML-portfolie

Den intelligente JDAs SCM-plattformen gjør det mulig å utnytte JDAs Luminate-porteføljen, drevet av Blue Yonder. Ved å kombinere kraften til distribuert databehandling med fleksible API-er og moderne, skalerbare ML-baserte algoritmer, er JDA Supply Chain-plattformen det neste steget mot den autonome forsyningskjeden.

KOLLEKTIVTRANSPORT/19. mars 2019

Byvekstavtale for Trondheimsområdet klar

15.mars ble utkastet til byvekstavtale for Trondheimsområdet undertegnet. Målet med avtalen er at vekst i persontrafikken skal skje med kollektivtrafikk, sykkel eller gange. -Det har vært et stort fokus på jernbanens rolle og muligheter i dette arbeidet, sier leder for regional samhandling i Midt- og Nord-Norge, Anne Skolmli. Les hele saken

LOGISTIKK/18. mars 2019

Utnevnt til ny administrerende direktør DHL Express Europe

DHL Express har utnevnt Alberto Nobis som ny administrerende direktør for Europa. Nobis var Global CFO for DHL Express fra 2009 til 2012, før han flyttet tilbake til sitt hjemland Italia i 2013. Som administrerende direktør for DHL Express Italia bidro Alberto Nobis til å drive divisjonens vekst i det italienske markedet. Fra 1. januar 2019 har han tatt over ansvaret for Express Europe etter John Pearson, som ble Global CEO for DHL Express. Les hele saken

Til toppen