Samtlige palletraller kan føres uten truckførerbevis, dette fordi man verken sitter eller står på den elektriske trallen.
Samtlige palletraller kan føres uten truckførerbevis, dette fordi man verken sitter eller står på den elektriske trallen. (Foto: Wee.no)

Lanserer elektrisk palletralle

Truckprodusenten Attack kommer nå med en ny serie elektriske palletraller i Norge. Nyheten gjør arbeid i containere eller små rom enklere.

  • Truck
Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

Wee.no, som er importør av Attack i Norge, lanserer nå en splitter ny serie palletraller fra den kinesiske truck-giganten. Serien kommer i tre modeller, der de to største – WS12S-3000 og 3500 – er utstyrte med friløftmast. Fordi gafler og last løftes opp før tårnet kan palletrallen enkelt manøvreres i containere eller rom med takhøyde under 220 cm.

Samtlige palletraller kan føres uten truckførerbevis, dette fordi man verken sitter eller står på den elektriske trallen. Palletrallene har løftekapasitet fra 1 til 1,2 tonn, og løftehøyde opp til 3,5 meter i høyde. Alle har en batterikapasitet på 75 Ah.

AUTONOM SKIPSFART/22. februar 2019

40.000 billass spares med Yara Birkeland

– Dette er et svært spennende prosjekt. Ikke fordi det har hatt spesielt store tekniske utfordringer, men fordi det representerer en sterk miljøsatsing og er en spydspiss på sitt felt. Her har vi fått være med på å være helt i front i utviklingen, og det setter vi pris på. Les hele saken

VONGTOG/21. februar 2019

– Skjerp kravene og få farlige vogntog bort fra veiene

Et stort flertall nordmenn mener kravene til vogntog bør skjerpes, viser en ny NAF-undersøkelse. I tillegg bør transportfirmaer og de som kjøper transporttjenester holdes medansvarlig for sikkerheten. – Vi kan ikke leve med utryggheten folk opplever med farlige vogntog, sier Camilla Ryste, kommunikasjonssjef i NAF. Les hele saken

Til toppen