Jørund Woll flankert av Colin Gray (Combilift) og Fabio Bernieri (Baumann).
Jørund Woll flankert av Colin Gray (Combilift) og Fabio Bernieri (Baumann). (Bilde: Eirik Iveland)

Materialhåndtering på Bygg Reis Deg

Materialhåndtering hadde med seg fire nye trucker, og det var mange interesserte som ville se på hvilke modeller de kunne tilby. Nå fikk de ikke med seg utstillingsmodellene – de var alle solgt før messen.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

– Det går veldig bra i byggebransjen i Norge, og det betyr at det er mange som skal håndtere byggevarer. Det nyter vi godt av, sier disponent Jørund Woll i Materialhåndtering AS.

Fra Combilift var det tre 4-veis trucker med på Bygg Reis Deg, mens en Baumann HX 30, en lavplattform truck, skal til Heddal Hytter i Telemark.

 Du kommer lett inn og ut av C3000E LC.
Du kommer lett inn og ut av C3000E LC.

C4000 4-veis motvektstruck, er en inngangsmodell fra Combilift sin hovedserie. Videre var det en C3000 CB, en kompakt og fleksibel modell som skal til Maxbo. Der skal den brukes innendørs, så det er elektrisk som gjelder.

Representanter fra Maxbo så også nærmere på den nye elektriske trucken i C-serien. En C3000E LC (low cabin) med 3 tonns løftekapasitet skal til Jatak AS.

– Denne modellen har senket førerhytte som gjøre det enklere å gå inn og ut av trucken. Det er en stor fordel der føreren ikke sitter i trucken hele dagen, men har mange kortere operasjoner, sier Woll.

SELVKJØRENDE/21. mai 2019

Nå er Ruters første selvkjørende busser i drift

Ved 14-tiden i går rullet Ruters selvkjørende busser "Mads" og "Oda" avgårde på sin første ordinære kjøretur mellom Kontraskjæret og Vippetangen i Oslo. Fra og med i dag kan alle med gyldig Ruter-billett benytte seg av det nye reisetilbudet. Kjøretøyene har 11 sitteplasser for passasjerer og vil kjøre i opptil 18 km/t. Les hele saken

LOGISTIKK/21. mai 2019

Først i Norge med 32 meters vogntog

Schenker AS planlegger som første logistikk selskap i Norge å teste ut vogntog av typen DUO2, med en lengde på 32 meter. Basert på erfaringene med innføring av vogntog på 25,25 meter, som Schenker AS fikk godkjent for prøvedrift, og senere ordinær trafikk, vil selskapet starte med testkjøring på Norske veier med 32 meters vogntog med en kapasitet på 80 tonn. Les hele saken

Til toppen