Norwegian Cruise Line på det kinesiske cruisemarkedet

Norwegian Cruise Line på det kinesiske cruisemarkedet

Norwegian Cruise Line vil introdusere det første spesialbygde skipet tilpasset det kinesiske markedet i 2017. Det nye skipet er for tiden under bygging, og er designet spesielt for det kinesiske markedet, med lugaralternativer, matservering og opplevelser om bord som imøtekommer de unike feriepreferansene til kinesiske gjester.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

[factbox id="1"]

- Vårt nye spesialbygde skip for Kina vil ha innslag som er både autentiske for Norwegian Cruise Line og utpreget kinesisk i all sin sentimentalitet. Med dette nye skipet vil Norwegian utvilsomt tilby våre kinesiske gjester et overlegent produkt og introdusere en ny standard for innovasjon og fortreffelighet på markedet, med en uovertruffen grad av tilpasning for kinesiske forbrukere. Det vil passe perfekt med hva moderne kinesiske reisende verdsetter på en eksklusiv cruiseopplevelse, sier Del Rio.

Det vil passe perfekt med hva moderne kinesiske reisende verdsetter

Det nye skipet vil være det andre i Norwegian Cruise Lines Breakaway pluss-klasse, og skilter med rederiets unike cruisestil, kjent som Freestyle Cruising. Om bord NCL-skip vil kinesiske gjester kunne nyte en ferieopplevelse med friheten og fleksibiliteten de trenger for å tilbringe glade stunder med å gjøre hva enn de vil, uansett om det er å se underholdning i verdensklasse, nyte mandarinske, kantonesiske og kontinentale serveringstilbud, dra nytte av luksuriøs tax-free-shopping eller å delta i en rekke fantastiske aktiviteter om bord som tilbys til sjøs for første gang; alt etter deres egen tidsplan.

For å gi bedre støtte til rederiets ekspansjonsinnsats i Kina, har Norwegian Cruise Line Holdings åpnet kontorer i Beijing og Hongkong, og åpner i dag sitt Shanghai-kontor i Xintiandi. Disse Kina-baserte kontorene støtter alle de tre merkene i selskapets portefølje – Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises og Regent Seven Seas Cruises, som spenner den øvre enden av cruisekategoriene modern, premium og luxury, og er relevante for alle deler og faser i livssyklusen til kinesiske forbrukere.

- Våre Kina-kontorer har et eget ledelsesteam med unikt fokus på å sikre suksessen til våre lokale reiseagentpartnere, som er avgjørende for å lykkes med vår ekspansjon i det som snart vil bli verdens nest største cruisemarked. Disse kontorene vil sørge for salgs- og markedsføringsstøtte til våre reisepartnere som ikke bare ønsker å seile på våre nye Kina-baserte skip, men også på hvilken som helst av de utrolige seilasene rundt om i verden som tilbys på tvers av vår merkevareportefølje, sier Del Rio.

Det nye skipet vil leveres våren 2017. Norwegian vil få levert rederiets første Breakaway pluss-klasseskip, Norwegian Escape, den 22. oktober neste uke. Ytterligere to skip i klassen er bestilt for levering i 2018 og 2019.

KOLLEKTIVTRANSPORT/19. mars 2019

Byvekstavtale for Trondheimsområdet klar

15.mars ble utkastet til byvekstavtale for Trondheimsområdet undertegnet. Målet med avtalen er at vekst i persontrafikken skal skje med kollektivtrafikk, sykkel eller gange. -Det har vært et stort fokus på jernbanens rolle og muligheter i dette arbeidet, sier leder for regional samhandling i Midt- og Nord-Norge, Anne Skolmli. Les hele saken

LOGISTIKK/18. mars 2019

Utnevnt til ny administrerende direktør DHL Express Europe

DHL Express har utnevnt Alberto Nobis som ny administrerende direktør for Europa. Nobis var Global CFO for DHL Express fra 2009 til 2012, før han flyttet tilbake til sitt hjemland Italia i 2013. Som administrerende direktør for DHL Express Italia bidro Alberto Nobis til å drive divisjonens vekst i det italienske markedet. Fra 1. januar 2019 har han tatt over ansvaret for Express Europe etter John Pearson, som ble Global CEO for DHL Express. Les hele saken

Til toppen