Den nye roboten skal blant annet jobbe her i Posthuset i Oslo.
Den nye roboten skal blant annet jobbe her i Posthuset i Oslo. (Foto: Posten)

Posten får ny robot

Posten Norge har valgt AVO Consulting til å levere chatbot til Postens kundeservice.

  • Robot
Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

I 2017 fikk Postens kundeservice sin første chatbot (chat robot) som hjalp kundene i julestria. Forsøket var så vellykket at Posten Norge valgte å utlyse konkurranse om en permanent løsning. Valget falt på det norske selskapet AVO Consulting som sammen med Boost.ai skal levere en chatbot som skal avlaste kunderådgiverne i kundeservice.

– På de travleste dagene før jul, opplever vi 30-40 prosent vekst i antallet kundehenvendelser. Mange av disse er spørsmål som kan besvares av en chatbot hele døgnet. Det frigjør tid for kunderådgiverne, som da løse mer komplekse saker, forteller direktør for Posten og Bring Kundeservice, Nora Steinvik.

Chatboten blir tilgjengelig mot slutten av året på Posten og Brings nettsider i Norge, Sverige og Danmark og skal hjelpe kundene på det lokale språket i tillegg til engelsk.

BIODRIVSTOFF/18. oktober 2018

Omsetningen av avansert biodrivstoff øker

Tall fra Skattedirektoratet viser at omsetningen av avansert biodrivstoff i første halvdel av 2018 har økt betydelig sammenliknet med fjoråret. – En gledelig utvikling, mener Drivkraft Norge og Nobio, som begge er en del av samarbeidet Biodrivstoff 2030. Organisasjonene advarer mot å gjøre kortsiktige endringer i biodrivstoffpolitikken. Les hele saken

KJØRETØY/16. oktober 2018

En milepæl for Volvo FH – bil nummer 1 million ble levert på IAA i Hannover

Volvo Trucks‘ flaggskip, Volvo FH, feirer 25 års jubileum i år og er en av transportbransjens største suksesser noensinne. Nå har jubileumsbilen passert en ny spennende milepæl. Den 19. september ble Volvo FH nummer 1 million overlevert til en stolt kunde på IAA-messen i Hannover av Claes Nilsson, president i Volvo Trucks. Les hele saken

Til toppen