Den nye roboten skal blant annet jobbe her i Posthuset i Oslo.
Den nye roboten skal blant annet jobbe her i Posthuset i Oslo. (Foto: Posten)

Posten får ny robot

Posten Norge har valgt AVO Consulting til å levere chatbot til Postens kundeservice.

  • Robot
Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

I 2017 fikk Postens kundeservice sin første chatbot (chat robot) som hjalp kundene i julestria. Forsøket var så vellykket at Posten Norge valgte å utlyse konkurranse om en permanent løsning. Valget falt på det norske selskapet AVO Consulting som sammen med Boost.ai skal levere en chatbot som skal avlaste kunderådgiverne i kundeservice.

– På de travleste dagene før jul, opplever vi 30-40 prosent vekst i antallet kundehenvendelser. Mange av disse er spørsmål som kan besvares av en chatbot hele døgnet. Det frigjør tid for kunderådgiverne, som da løse mer komplekse saker, forteller direktør for Posten og Bring Kundeservice, Nora Steinvik.

Chatboten blir tilgjengelig mot slutten av året på Posten og Brings nettsider i Norge, Sverige og Danmark og skal hjelpe kundene på det lokale språket i tillegg til engelsk.

ALKOLÅS/12. desember 2018

Alkolås skaper økt trygghet for kommunale kjøretøy

Norske kommuner og fylkeskommuner eier mange biler, nyttekjøretøy og busser. Stadig flere kjøretøy i Norge får nå innmontert alkolås som følge av at Stortinget våren 2018 vedtok endringer i vegtrafikkloven. De nye reglene som trer i kraft fra nyttår betyr at alle nye busser og minibusser som skal brukes i persontransport mot vederlag fra 1. januar 2019 skal ha alkolås. Les hele saken

LOGISTIKK/10. desember 2018

Samarbeider for å redusere time-to-market for 3D-printede deler

PostNord AB, leverandøren av kommunikasjons- og logistikkløsninger i Norden, kunngjorde at selskapet har inngått partnerskap med GKN Powder Metallurgy, en ledende innovasjonsutviklingspartner innen produksjonsindustrien. Samarbeidet vil gjøre 3D-print av deler i produksjonsindustrien til et mer åpent og tilgjengelig marked. Les hele saken

Til toppen