Rambølls John Kenneth Selven er svært godt fonøyd med samarbeidet.
Rambølls John Kenneth Selven er svært godt fonøyd med samarbeidet. (Foto: Rambøll)

SalMar – økt konkurransekraft via Dolor Logistics

SalMar produserer i dag ca. 150.000 tonn laks fra ulike anlegg i Norge – og vil øke produksjonen i Nord-Norge vesentlig gjennom nytt slakteri på Senja.God logistikk betyr igjen god markedstilgang.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

SalMar har tatt et valg om å industrialisere og strukturere logistikken for å sikre at selskapet er rigget for framtiden hva gjelder kapasiteter og alternative transportløsninger.SalMar distribuerer laks til et globalt marked med kunder i 50 land.Samtidig starter alle transporter fra distrikts Norge.

– Det er derfor viktig for SalMars konkurransekraft at vi har en logistikk som er tilpasset dette.Gjennom Dolor Logistics har de valgt å inngå partnerskapskontrakter med store anerkjente logistikkselskaper som PostNord og Schenker. Dialogen framover vil være på alle nivåer for å sikre kontinuerlig forbedring.SalMar er interessert og nysgjerrig på nye løsninger som gjør dem mer effektive, miljøvennlige og sikker som leverandør.

– Partnerskapsmodellen vil være en ny plattform for god dialog og felles utvikling innen logistikkområdet.Samarbeidet med Rambøll ble valgt fordi Dolor Logistics var tilpasset deres behov og ideer for ny logistikkstrategi.

SELVKJØRENDE/21. mai 2019

Nå er Ruters første selvkjørende busser i drift

Ved 14-tiden i går rullet Ruters selvkjørende busser "Mads" og "Oda" avgårde på sin første ordinære kjøretur mellom Kontraskjæret og Vippetangen i Oslo. Fra og med i dag kan alle med gyldig Ruter-billett benytte seg av det nye reisetilbudet. Kjøretøyene har 11 sitteplasser for passasjerer og vil kjøre i opptil 18 km/t. Les hele saken

LOGISTIKK/21. mai 2019

Først i Norge med 32 meters vogntog

Schenker AS planlegger som første logistikk selskap i Norge å teste ut vogntog av typen DUO2, med en lengde på 32 meter. Basert på erfaringene med innføring av vogntog på 25,25 meter, som Schenker AS fikk godkjent for prøvedrift, og senere ordinær trafikk, vil selskapet starte med testkjøring på Norske veier med 32 meters vogntog med en kapasitet på 80 tonn. Les hele saken

Til toppen