Signerer ny stor avtale

Signerer ny stor avtale

Komplett Group og PostNord har signert rammeavtale på flere hundre millioner kroner som forlenger selskapenes samarbeid.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

- Vi ser Komplett Group som en langsiktig og strategisk forretningspartner - noe vårt samarbeid siden 1991 bærer preg av. Vi har i disse årene utviklet oss sammen med Komplett Group i et partnerskap der entusiasme, kremmerånd og høye forventninger har preget samarbeidet. At vi nå har inngått en avtale om å fortsette det tette samarbeidet med Komplett Group er vi glade for, sier administrerende direktør i PostNord, Robin Olsen.

- For oss er det viktig å samarbeide med en aktør som er god på leveranse i alle de nordiske landene. Tungtveiende for oss er også måten PostNord jobber med innovasjon. Vi blir i stor grad involvert, og det vil komme nye tjenester og løsninger våre kunder vil ha stor glede av, sier Anton Hagberg, administrerende direktør i Komplett Nordic.

- Leveranse er en viktig del av kundereisen. Det skal være sømløst fra A – Å og leveransen skal ha «Komplett-kvalitet». Det betyr at PostNord må etterleve våre verdier og krav til en god kundeopplevelse.

Stadig høyere krav

Komplett Group og PostNord opererer begge i markeder der stadig høyere krav til tilgjengelighet, fleksibilitet og kundeopplevelse er kritiske suksessfaktorer. I likhet med Komplett Group må PostNord kontinuerlig tilpasse seg endringer i både markedssituasjon og kunders kjøpsatferd.

- Våre systemer, analyseverktøy og kontrollfunksjoner gir Komplett Group en helhetlig oversikt over egen logistikkflyt. Våre rådgivere jobber kontinuerlig sammen med Komplett Group med å se på utviklingsområder, og vi bidrar med dedikerte støttepersoner innen disse prosjektene og videre strategisk utvikling og partnerskap på nordisk nivå, forteller Key Account Manager i PostNord, Kristine Martinsen.

Må forstå markedet

PostNord har gjennom mange år investert mye i å analysere og forstå kunde- og kjøpsatferd.

- Det er spennende for oss å bidra til at Komplett Group når sitt mål om å styrke posisjonen som Nordens ledende netthandelsaktør. Takket være vårt kundeløfte om alltid å være i forkant har både privatkunder og forretningskunder anerkjent vår kompetanse, sier Robin Olsen.

Sammenlagt kjøpte nordiske nettkunder varer på nettet til en verdi av 213,6 milliarder kroner i 2016. Det fremgår av PostNords "Netthandel i Norden 2017”. Sammen vet PostNord og Komplett hvordan de skal angripe det nordiske markedet.

SMART TRANSPORT/20. februar 2019

Ford tester unikt transportsystem for mindre kø og forurensing

Ford tester et skybasert transportsystem med varebiler, sykkelbud og bud til fots for å levere pakker. Bilprodusenten forventer en kraftig økning i leveringseffektiviteten, færre køer og bedret miljø i urbane strøk. Les hele saken

TRANSPORTNÆRINGEN/19. februar 2019

Korleis skal vi løyse framtidas transportutfordringar

– Digitalisering og autonomi brukt på rett måte kan skape ein betre reisekvardag, effektivisere næringstransporten og hjelpe oss å nå andre viktige mål i transportpolitikken. Teknologi vil også vere avgjerande for å oppnå utslippskutt. Eg er difor glad for at vi gjennom Transport21 no samlar flinke og engasjerte folk som kan gje oss råd om korleis vi best kan innrette innsatsen for forsking og innovasjon i samferdselssektoren, seier samferdselsminister Jon Georg Dale. Les hele saken

Til toppen