Unil forlenger logistikkontrakt med Logent
(Foto: Logent)

Unil forlenger logistikkontrakt med Logent

Tusenvis av paller og millioner av kroner, men først og fremt så handler det om å bygge gode kunderelasjoner. Det er hovedårsaken til at de to selskapene nå forlenger logistikksamarbeidet.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

– Det er fantastisk for oss å få denne kontrakten og fortsatt ha Unil med på laget. Vi har brukt tid på å komme frem til en god og forutsigbar avtale for både kunde og leverandør. Logistikk er en bransje med mange variabler å ta hensyn til, men det handler om å gi kundene gode forutsetninger, trygghet og stabilitet over tid. Det er viktig at vi lykkes med vår del for at Unil skal ha den flyten de er avhengig av på lageret, sier direktør i Logent Norge, Kenneth Thoresen. 

Med rundt 3000 ansatte i Norge og Sverige er Logent et komplett kompetansehus på logistikk med bred erfaring og kunnskap. 

– Det er flere årsaker til at vi forlenger med Logent. Pris spiller selvsagt en rolle men ikke minst er dette et samarbeid som har foregått i mange år. Vi har bygd opp en relasjon over tid og det gir trygghet, sier supply chain manager i Unil Jarle Hagen.

Har en unik kompetanse i Norden

Unil er et logistikksenter som eies av NorgesGruppen. De er ansvarlige for import, utvikling, innkjøp og markedsføring av produkter under NorgesGruppens egne merker. Porteføljen er på over 2500 produkter, gode partnere på logistikk er derfor avgjørende.

– Vi beveger rundt én million paller i året og lageret omsetter for flere milliarder kroner årlig. Vi er helt avhengige av personer som kan hoppe inn i en jobb raskt. Vi er godt fornøyde med Logent, deres tjenester og deres ansatte. I tillegg har vi fått lov til å være med på å påvirke dem over tid, for å få det slik som vi ønsker, sier Hagen om den nye avtalen som er løpende. 

–Vi kan tilby helhetsløsninger som dekker hele logistikkjeden og har unik kompetanse i Norden, sier Thoresen. Han trekker frem et uttrykk fra Logent i Sverige; «Kontinuerlig forbedring» er noe vi fokuserer mye på i Logent. For oss er det kjernen i et kunde-leverandør-forhold. Vi står på for å stadig utvikle oss innen logistikk, bemanningskonsepter, teknologiske løsninger og dermed oppnå besparelser for kundene våre.

LOGISTIKK/18. mars 2019

Utnevnt til ny administrerende direktør DHL Express Europe

DHL Express har utnevnt Alberto Nobis som ny administrerende direktør for Europa. Nobis var Global CFO for DHL Express fra 2009 til 2012, før han flyttet tilbake til sitt hjemland Italia i 2013. Som administrerende direktør for DHL Express Italia bidro Alberto Nobis til å drive divisjonens vekst i det italienske markedet. Fra 1. januar 2019 har han tatt over ansvaret for Express Europe etter John Pearson, som ble Global CEO for DHL Express. Les hele saken

Til toppen