Veidekke bygger terminal for Posten og Bring i Narvik

Veidekke bygger terminal for Posten og Bring i Narvik

Veidekke Entreprenør har fått i oppdrag å bygge enda en ny logistikkterminal for Posten og Bring, denne gang i Bjerkvik like nord for Narvik. Kontraktssummen er på 100 millioner kroner ekskl. mva.

  • Logistikk
Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

Logistikkterminalen blir en del av Postens terminalnettverk for brev-, pakke- og godshåndtering. Prosjektet i Bjerkvik består av en bygning på 6.100 m2 og cirka 24.000 m2 utomhusarealer. I hovedsak omfatter de bygningsmessige arbeidene produksjons- og administrasjonsarealer.

[img id="1"]

- Dette er et viktig prosjekt for Veidekke i Nord-Norge. Det at Posten på nytt velger Veidekke som leverandør for å bygge en av sine nye terminaler er en tillitserklæring som vi er meget takknemlig og stolte over, sier Ronny Robertsen, distriktsleder for Veidekke Entreprenør i Nord Norge.

- Erfaringsoverføring internt i Veidekke fra tidligere leveranser til Posten har vært viktig for oss i tilbudsprosessen. I tillegg har Veidekke i Nord-Norge over tid utviklet kompetanse som passer denne typen prosjekter godt. Vi ser frem til å få jobbe sammen med kunden og våre samarbeidspartnere på en måte som involverer alle i planlegging og gjennomføring av prosjektet, avslutter Robertsen.

Byggearbeidene starter opp i slutten av april, og det hele skal være ferdigstilt i første kvartal 2017.

SELVKJØRENDE/21. mai 2019

Nå er Ruters første selvkjørende busser i drift

Ved 14-tiden i går rullet Ruters selvkjørende busser "Mads" og "Oda" avgårde på sin første ordinære kjøretur mellom Kontraskjæret og Vippetangen i Oslo. Fra og med i dag kan alle med gyldig Ruter-billett benytte seg av det nye reisetilbudet. Kjøretøyene har 11 sitteplasser for passasjerer og vil kjøre i opptil 18 km/t. Les hele saken

LOGISTIKK/21. mai 2019

Først i Norge med 32 meters vogntog

Schenker AS planlegger som første logistikk selskap i Norge å teste ut vogntog av typen DUO2, med en lengde på 32 meter. Basert på erfaringene med innføring av vogntog på 25,25 meter, som Schenker AS fikk godkjent for prøvedrift, og senere ordinær trafikk, vil selskapet starte med testkjøring på Norske veier med 32 meters vogntog med en kapasitet på 80 tonn. Les hele saken

Til toppen