Senior prosjektleder Henning Aarnes i Posten (f.v.), distriktsleder Aage Tengs i Veidekke, eiendomsdirektør Edvard Nervik i Posten og prosjektleder Egil I. Høeg i Norske Stålbygg.
Senior prosjektleder Henning Aarnes i Posten (f.v.), distriktsleder Aage Tengs i Veidekke, eiendomsdirektør Edvard Nervik i Posten og prosjektleder Egil I. Høeg i Norske Stålbygg. (Bilde: Veidekke)

Veidekke skal bygge for Posten og Bring

Veidekke Entreprenør har fått i oppdrag å bygge nok et logistikksenter for Posten og Bring, denne gang på Vagle i Sandnes. Kontrakten er en totalentreprise verdt 167 millioner kroner eksklusive mva.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

Logistikksenter Stavanger blir en del av Postens landsdekkende terminalnettverk for brev-, pakke- og godshåndtering. Prosjektet i Stavanger er totalt på 15.000 m2 og består av godshall, postterminal og administrasjon. Dette er det tredje logistikksenteret Veidekke bygger for Posten og Bring, de to første ligger i Trondheim og Narvik.

- Dette prosjektet skal vi gjennomføre i arbeidsfellesskap med Norske Stålbygg AS i Sandefjord som har solid kompetanse på denne type bygg. Erfaringsoverføring internt i Veidekke fra tidligere leveranser til Posten Norge har vært viktig for oss i tilbudsprosessen, og dette viser hvordan vi kan løse oppgaver på tvers i Veidekkekonsernet, sier distriktsleder Aage Tengs i Veidekke Entreprenør.

- Vi er både stolte og glade for den tilliten Posten Norge har vist Veidekke ved å tildele kontrakten til oss. Det at Posten for tredje gang velger Veidekke som leverandør for å bygge en av sine nye terminaler er en tillitserklæring som vi er meget takknemlige for, avslutter daglig leder Terje Kaasa Larsen i Veidekkes datterselskap Norske Stålbygg.

Byggearbeidene starter opp i desember, og det hele skal være ferdigstilt til starten av mars 2019.

SJØTRANSPORT/20. februar 2018

Kystverkets handlingsprogram 2018 – 2029 er vedtatt

Etter en ekstern høringsrunde er Kystverkets handlingsprogram for 2018 – 2029 nå vedtatt. Viktige satsninger for Kystverket i årene framover er å fjerne vedlikeholdsetterslepet på navigasjonsinnretninger, å stimulere til mer sjøtransport gjennom tilskuddsordninger og Stad skipstunnel. Les hele saken

Til toppen