Verdens største servicemarkeds-konkurranse

Verdens største servicemarkeds-konkurranse

Volvo har nå startet en ny runde av verdens største konkurranse for servicemarkedsmedarbeidere.

Motta nyhetsbrev fra Transport & Logistikk

Registrering åpnet 4. september for Volvo International Service Training Awards (VISTA) - verdens største servicemarkedskonkurranse - der mer enn 18.000 servicemedarbeidere fra Volvo Trucks og Volvo Buses globale forhandlernettverk anslås å delta. Gjennom samarbeid og kompetanseutvikling, ønsker VISTA å tiltrekke seg og vedlikeholde dyktige servicemarkedsmedarbeidere.

Kompetanseheving og lagånd

VISTA har lang tradisjon i Norge, og vi ser hvilken verdi denne konkurransen har for kompetanseheving og lagånd. Denne gang har vi en målsetning på drøyt 120 team som gir rundt 500 deltakere. Dette utgjør nær 70 % av alle våre servicemarkedsmedarbeidere, sier Stein Grüner, ansvarlig for kompetanseutvikling i den norske Volvo - organisasjonen.

Teamene konkurrerer først i 2 innledende teoretiske webbaserte runder som hver har en innlagt tilleggsrunde. Totalt er det rundt 90 spørsmål/problemstillinger som skal løses på disse innledende runder.

De 5 beste norske teamene kommer til semifinalen der det blir både teoretiske og praktiske oppgaver, og det beste av disse 5 teamene går videre til en finale i Brasil i juni 2018,  der de konkurrerer med 40 team fra hele verden.

Et viktig hjelpemiddel

Høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere gjør det mulig for Volvo Trucks-verksteder å utføre feildiagnostisering og reparere lastebiler og busser «rett første gang», i tide og til høye kvalitetsstandarder. Disse ferdighetene er nøkkelen til å hjelpe kundene med å oppnå maksimal driftstid og lønnsomhet for sine lastebiler og busser.

Selv om VISTA er en konkurranse, er hovedmålet å oppmuntre til samarbeid, bygge lagånd og stolthet, samt oppmuntre til egen kompetanseutvikling. VISTA er et viktig hjelpemiddel for servicemarkedspersonell til å øke sin kunnskap og forbedre kvaliteten på sitt arbeid, noe som vil føre til bedre kundeservice og økt kundetilfredshet.

Til toppen