Publisert
12.October.2020
MAN styrker sin skandinaviske organisasjon for å sikre nærheten til det lokale markedet og forbedre kundeopplevelsen
MAN Truck & Bus har besluttet at tilpasse organisasjonen i Danmark, Norge og Sverige med øyeblikkelig virkning. Hovedformålet er å være mer handlekraftig og fleksibel på det lokale markedet og oppnå en god kundeopplevelse på tvers av hele nettverket.
I denne nye strukturen vil hvert marked bli styrt av en lokal salgsdirektør og en ettermarkedsdirektør. Salgsdirektøren vil samle alle salgsfunksjoner inklusive lastbils-, buss- og varebilssalg samt salg av brukte kjøretøy og vil sammen med ettermarkedsdirektøren fungere som et sterkt lederteam. Ettermarkedsdirektøren forblir ansvarlig for MANs nettverk av egne filialer og private forhandlere. Tidligere har MAN organisert seg med felles salgsfunksjon på tvers av markedene i Norge og Sverige, hvilket ikke lengere vil være tilfellet.
– Vårt hovedmål med den nye organisasjonen er et sterkt fokus på de enkelte markedene med to sterke lokale ledere med dyptgående markedskunnskap og beslutningskraft, forklarer Stefan Thyssen.
– Vi vil få suksess med vår nye organisasjon, hvis vi er i stand til å være svært raske i beslutningsfaser, styrke samarbeidet på tvers av de forskjellige funksjonene og støtte våre kunder på best mulig måte. Ut over disse salgs- og ettermarkeds funksjonene vil de lokale teamene bli understøttet av sterke supportfunksjoner i hele Skandinavia, som dekker områdene “Nettverk & kvalitet”, “Marketing”, “Finance & IT” og “HR & Digitalisering”.
Det nye ledelsetemaet vil se slik ut:
Administrerende direktør Stefan Thyssen
Danmark
Salgsdirektør Frank Nielsen
Ettermarkedsdirektør Mikkel Christensen
Norge
Salgsdirektør Lars B. Sand
Ettermarkedsdirektør Annbjørn Vasdal
Sverige
Salgsdirektør Fabian Knappik
Ettermarkedsdirektør Christer Pettersson
Supportfunksjoner
Nettverk & kvalitet Thomas Skousgaard
Marketing Claus Lindholm
Finance & IT Niels Müntzenberger
HR & Digitalisering Larissa Knödler