Publisert
30.January.2017
Solgte 85% hybrid i 2016
I 2016 besto hele 85% av det totale personbilsalget i Nordvik av hybrid. Det er en økning på hele 34% fra året før. Ikke uten grunn skal vi tro markedssjef i Nordvik Gruppen, Elisabet Nordvik Sandnes.
Et godt og variert modellspekter med flere nye lanseringer er nok litt av grunnen til at hybridandelen var såpass stor i året som gikk.
Tredje mest solgte bilen i Norge i 2016
– Vi lanserte blant annet folkefavoritten RAV4 med hybrid drivlinje i januar, og denne ble svært godt mottatt av publikum. RAV4 Hybrid solgte godt gjennom hele året og endte opp med å bli den tredje mest solgte bilen i Norge i 2016. I tillegg overrasket fjerde generasjon med Prius og bidro til en oppsving, sier Markedssjef i Nordvik Gruppen, Elisabet Nordvik Sandnes.
Et viktig satsingsområde
– Det er klart at vi er fornøyd. Hybrid har vært et viktig satsingsområde de siste årene, og det er gøy å se at flere og flere av kundene våre har oppdaget fordelene med å kjøre hybrid. Den sømløse teknologien hvor man kombinerer en effektiv bensinmotor og en elektrisk motor gir en helt ny kjøreopplevelse. Hybridbilene er nærmest stillegående, og oppleves som svært behagelig på veien. I tillegg ser vi at flere og flere velger bil på bakgrunn av avgiftspolitikken. Hybridbilene drar godt nytte av avgiftfordelene som følger av lavere utslipp, og jeg tror at dette spiller en viktig rolle for kundene våre når de skal velge ny bil. På lanseringen av vår nye Toyota C-HR har hybridvarianten helt klart vært vinneren, så det ser nok ut til at vi vil fortsette utviklingen videre i 2017, avslutter Elisabet Nordvik Sandnes.